Jak to się zaczęło?


Odkąd pamiętam zawsze dużo podróżowałam.

Najpierw z rodzicami zjeździliśmy wszystkie kraje tzw “bloku wschodniego”. Później sporo podróżowałam służbowo. Teraz najważniejsze są dla mnie nasze wyprawy rodzinnie.

Ze swojej pierwszej samodzielnej dalekiej podróży podczas studiów przywiozłam gęsto zapisany notesik w szarej, miękkiej okładce - mam go do dzisiaj :)
Pierwsza podróż za ocean oczarowała mnie - Floryda, Mayami, Disney World, Everglades Park - przywiozłam stamtąd mnóstwo folderów, pocztówek, biletów. Były tak kolorowe, że nie potrafiłam się im oprzeć. Zawierały mapki odwiedzanych miejsc, trasy którymi wędrowałam, widoki, które chciałam zatrzymać jak najdłużej. Zabrałam to wszystko do kraju, nie wiedząc za bardzo po co? Nie chciałam rozstać się z tymi osobistymi skarbami.... do dzisiaj leżą w szufladzie.


 Z naszej pierwszej rodzinnej wyprawy do Azjii przywiozłam tylko zdjęcia. Dzisiaj żałuję że nie robiłam notatek. Pamięć jest niestety zawodna a pierwsze wrażenie można przeżyć tylko tylko raz.




Do następnej podróży przygotowałam się już lepiej. Starannie wybrałam notesik pamiętając, że miękka okładka i klejone kartki już kiedyś się nie sprawdziły.  Wielką przyjemność sprawiły mi zakupy kredek, flamastrów, kleju, kolorowych taśm klejących.



I tak to się zaczęło. W czasie podróży spisywałam to co usłyszałam,  co chciałam koniecznie zapamiętać, co mnie zaskoczyło, co wprawiło w zachwyt. Wklejałam kolorowe obrazki z folderów, rysowałam, malowałam i cieszyłam się każdą zapisaną stroną, która twórczo opisywała przeżywane chwile…..
….i tak mi już zostało.


Dziś mam w swojej kolekcji Pamiętniczki z różnych miejsc na świecie. Powoli przedstawiam je tu na blogu.

Z Pamiętniczkiem byłam już w następujących miejsca: Argentyna, Bali, Belize, Botswana, Brazylia, Brunei, Chiny, Dubaj, Gwatemala, Honduras, Hong-Kong, Indonezja, Kambodża, Komodo, Kuba, Lizbona, Malezja, Malediwy, Mauritius, Nepal, Paragwaj, Salwador, Singapur, Sri Lanka, Tajlandia, Urugwaj, Zanzibar, Zimbabwe, USA….

i mam nadzieję, że to nie wszystko bo ciągle bywam w podróży :)





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...