A co jeśli nie umiem rysować



Znam takich co uparcie twierdzą, że każdy umie rysować i że nie ma czegoś takiego jak talent, za to jest liczba tzw "godzin poświęconych na rysowanie". Byłabym nawet skłonna w to uwierzyć, ale okrutna prawda jest taka, że nie umiem rysować, nie każdy mój rysunek wygląda fajnie. Niektóre są nawet takie, że lepiej się do nich wcale nie przyznawać. No cóż....


....ale rysunki w pamiętniczku podobają mi się. Nadają mu osobisty wymiar. Sprawiają, że pamiętniczek zyskuje, przyjemniej się go ogląda.... i właściwie to może (?) nie szkodzi, że czasem coś nie wyjdzie idealnie. Zła perspektywa, nie do końca proste budynki, trochę zniekształcone postacie, twarze z dziwnym wyrazem - to wszystko może (?) chyba zachwycić jeśli jest niezbitym dowodem, że to nie wydruk, naklejka ale autorem dzieła jest właściciel pamiętniczka....



Lubię rysować, co zrobić.... i mam świadomość, że nie zawsze mi to wychodzi. Czasem wiele prób nie kończy się sukcesem. Zaczynam więc często rysować w pamiętniczku jeszcze przed wyjazdem, w domu. W internecie szukam inspiracji, podpowiedzi. Rysuję flagi krajów do których jedziemy, mapy, planowaną trasę.  Zdarzyło mi się także parę razy pokusić o bardziej ambitny rysunek czy akwarelkę np znany zabytek, widoczek, czy postać.  Korzystałam oczywiście z gotowych obrazków, rysunków  i starałam się je przekopiować, najlepiej jak umiałam. Miałam cały czas świadomość, że jak się nie uda, to trudno, zawsze można  w trakcie podróży tak zaplanować strony żeby to nieudane dzieło zakleić. Natomiast taki udany rysunek, czy akwarelka to radość nie do opisania….




Czasem taki prosty rysunek, który fajnie oddaje klimat miejsca gdzie właśnie jesteśmy można znaleźć w trakcie podróży. Wystarczy sie dobrze rozejrzeć. Zdarzyło mi się już przerysowywac wzór z zasłonki albo tak  zachwycić jakimś obrazkiem ze ściany w pokoju hotelowym czy w restauracji, że robiłam mu zdjęcie a potem przerysowywałam do pamiętniczka.




Dobrym źrodłem pomysłów są też stragany z pamiątkami, nie wszystko trzeba kupować. Można zrobić zdjęcie i narysować.




Jest jeszcze jeden sposób na udany rysunek w pamiętniczku. Czasem z niego korzystam i zawsze się sprawdza. Można poprosić o wpis do pamiętniczka kogoś kto umie rysować. To bardzo dobre rozwiazanie i świetna pamiątka pod warunkiem, że ktoś taki jest gdzieś obok nas ;)






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...